GARANTİ & SERVİS
GARANTİ ŞARTLARI
1- Garanti süresi, ürünün teslim
tarihinden itibaren başlar ve 2 yıldır.
2- Ürünün bütün parçaları dâhil
olmak üzere tamamı distribütör firma garantisi kapsamındadır.
3- Ürünün garanti süresi
içerisinde arızalanması durumunda, tamirde geçen süre garanti süresine eklenir.
Ürünün tamir süresi 20 iş gününü geçemez. Bu süre, mala ilişkin arızanın servis
istasyonuna, servis istasyonunun olmaması durumunda; malın satıcısı, bayii,
acentesi, temsilciliği, ithalatçısı veya imalatçısı-üreticisinden birine
bildirim tarihinden itibaren başlar. Tüketicinin arıza bildirimini; telefon,
fax, e-posta, iadeli taahhütlü mektup veya benzeri bir yolla yapması mümkündür.
Ancak, uyuşmazlık halinde ispat yükümlülüğü tüketiciye aittir. Ürünün
arızasının 10 iş günü içerisinde giderilmemesi halinde, imalatçı-üretici veya
ithalatçı; malın tamiri tamamlanıncaya kadar, benzer özelliklere sahip başka
bir ürünü tüketicinin kullanımına tahsis etmek zorundadır.
4- Ürünün ayıplı olduğunun
anlaşılması durumunda tüketici, 6502 sayılı Tüketicinin Korunması kanununun 11.
maddesinde yer alan:
• Sözleşmeden dönme,
• Satış bedelinden indirim
isteme,
• Ücretsiz onarılmasını isteme,
• Satılanın ayıpsız bir misli ile
değiştirilmesini isteme haklarından birini kullanabilir.
5- Ürünün garanti süresi
içerisinde gerek malzeme ve işçilik gerekse montaj hatalarından vdolayı
arızalanması halinde, işçilik masrafı, değiştirilen parça bedeli ya da başka
herhangi bir ad altında hiçbir ücret talep edilmeksizin tamiri yapılacaktır.
Tüketici ücretsiz onarım hakkını üretici veya ithalatçıya karşı da
kullanabilir. Satıcı, üretici ve ithalatçı tüketicinin bu hakkını
kullanmasından tamamen sorumludur.
6- Tüketicinin onarım hakkını
kullanmasına rağmen malın;
• Tüketiciye teslim edildiği
tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, 1 yıl
içerisinde; en az 4 defa veya imalatçı-üretici ve/veya ithalatçı tarafından
belirlenen garanti süresi içerisinde 6 defa arızalanmasının yanı sıra, bu
arızaların üründen yararlanmamayı sürekli kılması,
• Tamiri için gereken azami
süresinin aşılması,
• Firmanın servis istasyonunun,
servis istasyonunun mevcut olmaması halinde sırayla satıcısı, bayii, acentesi,
temsilciliği, ithalatçısı veya imalatçı-üreticisinden birisinin düzenleyeceği
raporla arızanın tamirinin mümkün bulunmadığının belirlenmesi durumlarında,
tüketici ürünün ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranda bedel
indirimi talep edebilir. Satıcı, tüketicinin talebini reddedemez. Bu talebin
yerine getirilmemesi durumunda satıcı, üretici ve ithalatçı tamamen sorumludur.
7- Ürünün kullanma kılavuzunda
yer alan hususlara aykırı kullanılmasından kaynaklanan arızalar garanti kapsamı
dışındadır.
8- Tüketici, garantiden doğan
haklarının kullanılması ile ilgili olarak çıkabilecek uyuşmazlıklarda yerleşim
yerinin bulunduğu veya tüketici işleminin yapıldığı yerdeki Tüketici Hakem
Heyeti’ne veya Tüketici Mahkemesi’ne başvurabilir.
9- Satıcı tarafından Garanti
Belgesi’nin verilmemesi durumunda, tüketici Gümrük ve Ticaret Bakanlığı
Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürlüğü’ne başvurabilir.
GARANTİ KAPSAMINA GİRMEYEN HALLER
1- Bu garanti belgesi pil, her
türlü kayış, kordon, cam ve aksesuarı kapsamaz.
2- Bu garanti belgesi saatin arka
kapağında, water resistant (suya dirençli) diye açıkça yazmadıysa, su
hasarlarını kapsamaz. Denize, suya ve sıcak suya girmesi halindeki arızalar
garanti kapsamı dışındadır.
3- Kullanımdan dolayı çizilen,
zarar gören, kırılan, kopan; kasa, kordon, cam, tepe vb parçalar garanti
kapsamı dışındadır.
4- Bu garanti belgesi kullanımdan
dolayı, saatin dış yüzeyinde oluşacak çizikleri ve renk kayıplarını kapsamaz,
aksesuar amaçlı olarak saatin dış yüzeyinde kullanılan boyalar garanti kapsamı
dışındadır.
5- Ürünün Türkçe Kullanma
Kılavuzu’nda belirtilen hususlara aykırı kullanımından doğan tüm arızalar
garanti kapsamı dışındadır.
6- Beyaz deri ve silikon
kayışlarda kirlenmeden dolayı görülen renk değişimleri garanti kapsamı
dışındadır.
7- Bu garanti belgesi yalnızca
markanın yetkili satıcıları tarafından doldurulmuş ve satış tarihi işlenmiş
fatura veya kasa fişi olması durumunda geçerlidir.
8- Saatinizin Yetkili Servis
Istasyonları dışında başkaları tarafından hasara uğratılması veya içine
müdahalede bulunulması durumunda, ithalatçı firma, onarım garantisini fesih
etme hakkını saklı tutar.
9- Yangın, sel veya deprem gibi doğal afetlerden gelebilecek hasar ve bozulmalar garanti kapsamı dışındadır.
İade işlemi nasıl yapılır?
1. www.essas.com.tr sitesinin alt kısmında bulunan “Ürün İadesi” linkine tıklayın.
2. İade numarası istemek için lütfen iade talep formunda istenen bilgileri doldurunuz.
İade şartları nelerdir?
1.Web sitesinden yaptığınız alışverişlerde iade süresi, kargonuz elinize ulaştığı andan itibaren 15 gündür.
2.Ürünler kullanılmış, yıpranmış ya da zarar görmüş bir şekilde distribütör firmaya ulaşır ise size ürün geri gönderilecektir. Bu durumda ücret iadesi yapılamaz.
3.Ürünü ilk teslim aldığınızda kargo paketinin açılışını video ile kaydediniz.
4.Ürün iadelerinde hatalı ürün gönderildiği durumlarda kargo ücreti satıcıya diğer durumlarda müşteriye aittir.
Faturamı kaybettim. İade yapabilir miyim?
1.Faturanıza ulaşmak ile ilgili sorun yaşadıysanız aşağıdaki şekillerde talebinizi iletmeniz halinde üyelik mail adresinize faturanızın gönderimi yapılır.
2.Ana sayfanın en alt kısmında yer alan “İletişim” butonu üzerinden talebinizi iletiniz.
-Mesafeli Satış Sözleşmesi kurallarına göre internetten satın alınan bir ürünü iade etme süresi 15 gündür. 15 günlük iade süreci ürünü kargodan teslim aldığınız gün başlar. 15 günü geçtiğiniz takdirde iade yapılamaz.
1. Ürün satıcı firmaya ulaştıktan sonra iade şartlarına uygunluğu kontrol edilir.
2. Eğer ürün iade şartlarına uygun değil ise adresinize geri gönderimi sağlanır ve ücret ödemesi yapılmaz.
3. İade edilen ücretin hesabınıza yansıma süresi bankanıza bağlıdır. Kredi kartı ile ödeme yaptıysanız bankalar genellikle birkaç gün içerisinde hesabınıza yatırır. Banka kartlarında ise iade ücretinin hesabınıza yansıma süresi daha uzun olacaktır.
4. Essas Saat taksitle yapılan alışverişlerin ücretini ilgili bankaya tek seferde ödemektedir. Bankanız bu ücreti kredi kartınıza taksit sayısı kadar ayda iade edecektir. Örneğin; 4 taksitle aldıysanız 4 ayda iadeniz tamamlanır.